ЗНАННЯ ЗАВЖДИ В ЦІНІ: ЮЛІЯ КОРОЛЬ
Як знайти своє місце в житті, зайнятися тим, що виходить легко та приносить щастя? Для цього потрібно правильно застосувати знання, здобуті у коледжі, та життєвий досвід. Випускники Черкаського державного бізнес-коледжу, які успішно реалізували себе у бізнесі або професії, діляться досвідом і розповідають про досягнення та особливості свого фаху.
Коротке резюме:
ЮЛІЯ КОРОЛЬ, випускниця 2011 р., група №ОА-09.
Напрям підготовки: Облік і аудит.
У 2011 завершила навчання у Черкаському державному бізнес-коледжі та отримала диплом бакалавра з відзнакою за спеціальністю «Облік і аудит».
Компанія: Lidea Seeds Україна.
Позиція: Фінансовий контролер.
Сфера відповідальності: побудова бюджетів виробництва, розрахунок собівартості продукції, планування фінансової діяльності всіх відділів компанії та контроль витрат, аналіз відхилення планових показників від фактичних.
Досвід роботи: 10 років.
Професійне зростання: відразу після випуску з бізнес-коледжу Юлія розпочала працювати економістом у регіональному представництві ТОВ «Євраліс Семенс Україна», що має французькі інвестиції. Надалі працювала у київському представництві компанії, пройшла стажування у Франції, Іспанії, Польщі. Наразі отримала підвищення та працює фінансовим контролером у реорганізованій компанії «Lidea Seeds Україна».
Ми переїхали з Івано-Франківська до Черкас у 2009 році, коли я закінчила місцевий коледж та отримала диплом молодшого спеціаліста зі спеціальності «Банківська справа». Звісно, у Черкасах шукала варіанти продовження навчання.
Обрали бізнес-коледж, тому що почули багато позитивних відгуків від знайомих. Також тут значна увага приділяється вивченню іноземних мов. На той час функціонував факультатив з вивчення французької мови. У франківському коледжі я розпочала вивчення французької, а в ЧДБК вирішила продовжити.
Чому Ви обрали саме спеціальність «Облік і аудит» на бакалавріаті ЧДБК?
У бізнес-коледжі вирішила здобувати фах обліковця, тому що, як на мене, той, хто опанував бухгалтерський облік належним чином, зможе працювати і ревізором, і контролером, і економістом чи фінансистом і навіть маркетологом.
Було бажання вивчити саме облік. Ще зі шкільних років мені подобалось здійснювати аналітичні завдання з цифрами, і я чітко знала, що хочу працювати з фінансами. Для того, щоб розвивати аналітичний склад розуму та вміти порахувати все, що потрібно компанії, варто, як на мене, володіти саме знаннями з обліку та аудиту.
Звідки виник потяг до вивчення французької мови?
Загалом англійську та німецьку мови я вже активно вивчала у школі та в коледжі Івано-Франківська. Чому ще й французьку? Поясню. Разом з батьками та родичами ми провели своєрідний аналіз ринку та побачили, що в місцевий бізнес інвестують досить багато французьких компаній. Ми зрозуміли, що іноземна мова стане аргументом на користь випускника без досвіду роботи. Адже у резюме студента немає досвіду роботи, отже, немає чим похвалитися. Так і сталося. Знання французької мови допомогло мені отримати посаду економіста у міжнародній компанії, не маючи досвіду роботи.
Безперечно, я б виділила масу переваг! Плюси були в тому, що перелік дисциплін, які ми вивчали, формували потужну базу, на яку ми потім опиралися. Облік я змогла опанувати швидко і буквально з нуля. Тут навчають від дебету-кредиту та проводок до нюансів фінансово-економічного аналізу, економіко-математичного моделювання та теорії ймовірностей.
Що можете сказати про практичний напрямок у навчанні?
Було дуже багато практичних кейсів, які наша група вирішувала із задоволенням. Зауважу, що моя група була досить сильною, і ми завжди змагалися, щоб знайти краще вирішення завдань у кейсах.
Практичне навчання дало можливість почуватися більш впевнено після отримання диплома про вищу освіту.
Я ніколи не боялася нових завдань та викликів. Під час навчання у бізнес-коледжі проходила виробничу практику на підприємстві, де займалася калькуляцією. Це стало стартом того, з чого я почала свою кар’єру.
Як склалися відносини з одногрупниками?
Моя група №ОА-09 була дуже дружньою та активною, не було жорсткої конкуренції чи бажання виділитись. Ми багато подорожували та проводили разом час поза навчанням. Серед одногрупників я знайшла однодумців і, насправді, горджуся тим, що у мене такі друзі. Кожному є чим похвалитися, майже всі досягли кар’єрного росту. З багатьма я товаришую і до цього часу, і це вартує багато для мене. З одногрупників вони стали близькими друзями.
Спочатку мені запропонували посаду економіста, я займалася кошторисами, роботою з первинною документацією, а тепер аналізую фінанси компанії. Це моє перше місце роботи, де я працюю вже 10 років та будую кар’єру саме тут.
Наразі я фінансовий контролер, а це дуже відповідальна посада в компанії.
Чим займається фінансовий контролер?
Фінансування діяльності нашого підприємства відбувається з боку інвесторів з Франції, і вся діяльність підприємства побудована на бюджетуванні, тобто є планування, контроль та звітування щодо використаних коштів. Конкретно я – фінансовий контролер, маю помічника – продакшн-контролера. Ми займаємося побудовою бюджетів виробництва, розрахунком собівартості продукції, зокрема це насіння кукурудзи, соняшнику, сорго тощо, та контролюємо наші витрати, плануємо діяльність всіх відділів компанії. Є щомісячний контроль виконання планових показників, і якщо вони відрізняються від попередньо запланованих, то ми маємо знайти причину чому так.
Чи змогла ти придбати собі житло?
Поки що ні. Я працювала в Києві, де компанія мені надала житло, багато стажувалась за кордоном (Франція, Іспанія, Польща), недовго знаходилася у декретній відпустці. Всі зусилля, головним чином, вкладала у розвиток кар’єри. Проте це цілком можливо, якщо поставити перед собою таку мету. До речі, наша компанія всім іногороднім орендує житло за потреби.
Чи бувають періоди вигорання?
Так, був такий період, проте, як не дивно, допоміг ковід та карантин. Він надав певну перерву на відпочинок. Потім було підвищення, що надихнуло на нові звершення та можливості. Також я маю чудових наставників та мотиваторів у компанії, які мене підтримують.
Так, звісно. Участь у різноманітних науково-студентських конференціях у Черкасах, Києві, Харкові стали першими сходинками у формуванні комунікативних навичок. Публічні виступи допомогли мені не боятися висловити свою думку перед дорослими, вміти представити та тримати себе.
У коледжі ми часто організовували різноманітні заходи: тижні відділення, ярмарки, концерти, що також було корисним. Крім яскравого та насиченого веселого студентського життя, ми набували організаторських здібностей.
Як саме це допомогло в роботі?
Коли я тільки прийшла працювати у компанію, мене відправили на стажування до Франції, де я вивчала особливості захисту бюджету. Навіть незважаючи на мій недостатній рівень знання мови, я не боялася спілкуватися з французькими директорами, поставити їм питання. Іноземці дуже комунікабельні та люблять поговорити, тому не варто переживати за свій рівень мови. Головне – не боятися та спілкуватися!
Якби я повернула час назад, то ще б більше приділила увагу вивченню мов та брала участь у заходах, де потрібно публічно виступати.
Ви б взяли до себе у помічники випускника бізнес-коледжу?
Так, взяла б. Я довіряю коледжу. Я завжди рекомендую коледж колегам, які мають дітей шкільного віку та в роздумах, який вищий навчальний заклад обрати. Ті, хто вступили до ЧДБК за моєю рекомендацією, дуже задоволені та дякують за пораду.
По-перше, ефективно використовувати свій вільний час, простіше кажучи, не бити байдики. Вміння керувати своїм часом – тайм-менеджмент – одна із ключових навичок класного фахівця!
По-друге, бути ініціативним, не боятися брати на себе відповідальність та цікавитися новим. Наприклад, я була досить далека від сільського господарства. Проте, коли бачиш, що тебе підтримують, цінують, заохочують, то бажання принести користь компанії зростає в рази.
По-третє, вивчати мови та докладати зусиль у навчанні. Я мала два дипломи з відзнакою, що також вплинуло на моє працевлаштування, адже компанії потрібен був старанний, уважний до деталей та наполегливий працівник. Для моєї фірми диплом з відзнакою мав важливе значення та був вагомим аргументом.
І останнє – це розвивати аналітичні навички, які дають можливість відкинути зайве. В моєму випадку, я маю показати не всі, а лише ті цифри, які дадуть можливість керівництву прийняти правильне рішення.
Які поради як фахівець Ви запропонуєте конкретно для обліковців чи економістів?
Кожен спеціаліст повинен мати хоча б базові знання з ексель та автоматизованих бухгалтерських програм.
Всіх, хто любить проводити багато часу у соціальних мережах, раджу читати та підписуватись не лише на популярних блогерів, але й на експертів у сфері фінансів, обліку, аудиту, різноманітні юридичні пабліки. Там вони зможуть дізнатися багато актуальної інформації.
В сучасних умовах є можливість легко виїхати за кордон. Де бачите себе?
Я патріот своєї держави, і вважаю, що потрібно саме тут відновлювати та розвивати економіку. У мене був досвід перебування за кордоном, тому я знаю, що в Україні найкраще та вірю в нашу Перемогу!